duminică, 4 iulie 2010

Piept de pui cu ananas si Rizi-Bizi




Am incercat si eu o reteta exotica si domnul Grosu a strambat din nas. Domnule sa nu-l scoti din meniurile lui ca stramba din nas. Daca ar fi trait intr-o tara unde se mananca numai asa ceva ce se facea? In schimb Alex a mancat cu cea mai mare placere. I-a placut la nebunie. Asta da gurmand. Oricum mie mi-a placut cum a iesit.


Pentru pui cu ananas:
-1 piept de pui dezosat
-1 cutie de ananas bucati
-4-5 linguri de sos de soia
-amidon
-usturoi
-ghimbir

Pentru Rizi-Bizi:
-300 g orez (eu am folosit prefiert)
-200 g mazare verde
-3 cepe mijlocii
-ulei
-1 morcov
-marar
-250 ml vin
-sare
-piper




Pieptul de pui se taie fasii, se adauga 2-3 linguri de sos de soia (al meu era dulce si brun) se amesteca bine cu fasiile de pui si se lasa la marinat timp de jumatate de ora la frigider.

In acest timp ne ocupam de Rizi-Bizi. Se spala orezul in mai multe ape si se pune la fiert intr-un litru de apa cu sare si piper. In alt vas se caleste in ulei ceapa cu morcovul, taiate marunt. Se adauga mazarea si mararul tocat. Cand s-a fiert orezul se pune peste el mazarea, ceapa si morcovul si se amesteca si se adauga cei 250 ml de vin.

Se transfera amestecul intr-un vas termorezistent si se va pune la cuptorul preincalzit 20 de minute inainte de servire. Se ia din frigider pieptul, se tavaleste fiecare fasie prin amidon

si se prajeste in ulei incins.

Cand s-a rumenit se scoate pe o farfurie si se lasa deoparte.

Uleiul ramas se scurge de ramasitele de amidon, se spala tigaia si se pune inapoi in tigaia curata. In acest ulei se prajesc cubuletele de ananas pana se inmoaie putin.

Se adauga zeama de la compot, 1-2 linguri de sos de soia, usturoiul si ghimbirul si se lasa totul sa fiarba. Cand este aproape gata se adauga si puiul prajit si se mai lasa sa fiarba putin.

In acest timp vasul cu Rizi-Bizi a fost introdus la cuptor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu