duminică, 11 iulie 2010

Salam de biscuiti



Salamul de biscuiti imi aduce aminte de copilarie, cand imi facea bunica mea. Eu l-am mai schimbat nu l-am facut ca ea, dar baza a ramas la fel eu adaugandu-i cateva prostiute care i-au dat un gust excelent. Vorbesc serios. Nu a apucat doua zile pline.


-450 g biscuiti Petit Beurre
-200 g unt
-300 ml lapte
-6 linguri de zahar
-3 linguri cacao
-300 g rahat
-150 g nuci
-150 g smochine
-120 g stafide
-1/2 fiola esenta de vanilie
-1 fiola esenta de rom




Biscuitii se rup bucatele si se pun intr-un castron.

Se taie rahatul cubulete,


smochinele bucatele cat stafidele,

stafidele se pun asa cum sunt,

nucile se taie bucatele cu cutitul

si toate acestea se amesteca cu biscuitii din castron.

Intr-un vas se amesteca zaharul cu cacaoa, iar in altul se pune laptele la fiert. Cand a fiert in el se pune zaharul si cacaoa si se amesteca bine pana nu mai are cocoloase. Apoi se pune untul si cand acesta s-a topit se ia craticioara de pe foc.

Compozitia se toarna peste biscuiti cate putin si se amesteca prin rasturnare usor sa nu se sfarame biscuitii. In acest timp se adauga si esentele. Se ia apoi o folie de bucatarie si se intinde pe masa. Pe ea se pune compozitia impartita in doua. Se fac doua suluri cu mana care se invelesc in folia de bucatarie si care se baga la frigider pana a doua zi.

Un comentariu:

  1. Buna Camelia! Imi place mult retetele tale .Felicitari! Si eu prepar tot asa salamul de biscuiti cu exceptia ca nu adaug smochine si stafide ,dar cred ca asa cum l-ai preparat tu are un gust bun...
    Inca odata felicitari pentru priceperea de care dai dovada.
    Un gand bun ,camy-maria

    RăspundețiȘtergere