vineri, 21 mai 2010

Langosi cu smantana, usturoi si branza



In fiecare an mergem la Felix ca sa ne tratam oasele. Pe mine ma doare cand umarul drept, cand cel stang, cand mijlocul, le iau pe rand, dar Nae are coxatroza si o are de multi ani, asa ca nu radeti ca mergem ca mosii la bai ca boala nu alege, ci loveste. Oricum mie imi place ca e apa calda in comparatie cu marea unde tremur de-mi crapa dintii pana intru in apa. Ca nu am cluburi ca la mare? Am la Oradea si sunt si mai ieftine. Plus ca poti trece oricand la unguri. Singura mare care-mi place este Marea Mediterana. Acolo intru fara probleme in apa. De, fiecare cu mofturile lui. Si acum sa va zic de ce am pomenit de Felix. Acolo e singurul loc unde mananc langosi cu smantana, usturoi si branza. Nu stiu daca ei fac reteta mea sau este coca goala, dar reteta gasita de mine e super.


-1 kg faina
-1 cub de drojdie proaspata
-sare
-2 galbenusuri
-500 ml lapte caldut
-200ml smantana
Acestea de sus au fost pentru aluat.
-ulei pentru uns punga, pentru intins langoasa, pentru facut maioneza de usturoi si pentru prajit
-usturoi
-smantana
-telemea de oi





Se framanta din toate ingredientele un aluat

care se pune intr-o punga unsa cu ulei si se lasa la dospit in frigider (se poate tine si o saptamana).

Cand a crescut se rupe cate o bucata din el si se intinde pe o planseta unsa cu ulei (eu am facut direct pe masa) un rotund caruia i se face cu degetul o gaura in mijloc.

Se pune intr-o tigaie cu mult ulei si se prajeste pe ambele parti.

Faceti cate langosi doriti.

Se curata 2 capatani de usturoi, se piseaza si se face o maioneza din el (exact ca maioneza, dar se pune foarte, foarte putin ulei la frecat ca sa nu se taie).

Cand s-a terminat de facut maioneza se toarna peste ea smantana, se amesteca bine,

se ia o langoasa, se unge cu o pensula din amestecul de usturoi cu smantana

si se rade telemea de oaie prin razatoarea cu gauri mici. Se poate unge si cu gem, dar mai buna este cu smantana, usturoi si branza.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu