sâmbătă, 29 mai 2010

Tiramisu



Sunt cam in urma cu retetele. Luni fiind Rusaliile am avut mai multi musafiri si am facut pregatiri pe care nu am avut timp sa le trec pe blog. Am fost ca o furnicuta si am pregatit si eu ce am putut. Prima data am facut Tiramisu, ca trebuia sa stea de seara pana dimineata. Hai sa vedem cum l-am facut.


-1 pachet Savoiardi-La Buona Pasticceria
-500 g Mascarpone-Largo Maggiore
-6 oua
-200 g zahar pudra
-200 ml frisca HuLaLa
-4 plicuri de zahar vanilat
-700 ml cafea expresso
-4 linguri de zahar
-12 linguri de rom
-cacao neagra sau ciocolata rasa
-2 plicuri de gelatina


Se prepara 700 ml de cafea expresso si se lasa la racit.

Se separa albusurile de galbenusuri.

Cele 6 galbenusuri se freaca cu 210 g zahar pudra pana devine o spuma

Se adauga cele 500 g de Mascarpone si se amesteca cu galbenusurile.

Celel 6 albusuri se bat cu 90 g zahar si 4 plicuri de zahar vanilat

si se amesteca prin rasturnare cu crema preparata mai sus.Atentie! Crema se poate taia.

Se pun la muiat in apa rece cele 2 pliculete de gelatina. Se bat cele 200 g de frisca

si se amesteca prin rasturnare cu intreaga compozitie.

Se ia cafeaua expresso si se amesteca cu 4 linguri de zahar si 12 linguri de rom. Se pregateste o tava cat sa incapa Savoiardi pe doua randuri si ne apucam sa aranjam prajitura. Se ia fiecare piscot in parte, se inmoaie in cafea si se pune in tava, astfel procedand cu fiecare piscot in parte aranjandu-i frumos unul langa altul. Se topeste gelatina si se pune in crema. Cand s-a umplut fundul tavii, se pune un strat de crema cat sa acopere piscoturile bine (de fapt jumatate de crema) si se reia procesul de la inceput cu piscoturile muiate in cafea asezate frumos, iar cand s-a umplut tava se pune crema care a mai ramas.

Se pudreaza cu cacao si se da la rece de seara pana dimineata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu