sâmbătă, 29 mai 2010

Sarmale de doua feluri




Nu stiu de ce aici in zona asta se mananca atatea sarmale. La nici o masa la care esti invitat nu lipsesc sarmalele. Le fac asa de mici, cica cu cat le faci mai mici cu atat esti mai gospodina. Eu n-am rabdare sa le fac asa de mici. Le fac potrivite, adica normale, asa cum le face si mama si cum se fac si pe unde m-am nascut eu. Si cum spuneam se mananca multe sarmale. De fiecare data fac o gramada ca sa-mi ramana si mie, si ei mai cer si mai cer si raman fara. Asa am patit si de data asta. Adevarul e ca ies si bune, dar nu stiu de ce ca le fac normal.


-2,500 kg carne tocata de porc
-3 oua
-orez (am pus din ochi)
-3 morcovi
-4 cepe mari
-sare
-piper
-cimbru
-3 bete de marar uscat
-foi de varza acra
-foi de vita
-suc de rosii (am pus tot din ochi)



Carnea se amesteca cu morcovii dati prin razatoarea mica, ceapa data prin razatoarea mica, sarea, piperul,

orezul (cum vrea fiecare, cu mai mult sau mai putin orez)

si ouale.

Se amesteca bine compozitia

si se pune apa in ea de cateva ori ca sa absoarba orezul apa, amestecand continuu,

apoi se inveleste alternativ cu foi de varza acra

si foi de vita.

Pe fundul vasului se pun trei bete de marar uscate, iar deasupra un strat de varza tocata si deasupra sarmalele amestecate.

Dupa ce s-au impaturit toate sarmalele se pune sucul de rosii amestecat cu apa (fiecare pune suc de rosii cat ii place), cimbrul,

iar deasupra se pun foi de varza ca sa nu se arda primul strat de sarmale. Se introduc la cuptor si se fierbe. Din cand in cand se mai pune apa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu