marți, 18 mai 2010

Prajitura de branza de vaci cu stafide



-4 oua
-200g faina
-200 g zahar pudra
-500 g branza de vaci
-100 g ulei
-50 g gris
-100 g lapte
-50 g stafide
-coaja rasa de la o lamaie
-un varf de cutit de bicarbonat





Reteta asta am gasit-o printr-un caiet cu niste retete din tinerete. Mi-o adusese mama si era pe o foaie de hartie. N-am facut-o niciodata, asa ca m-am apucat s-o fac. Nu va spun ce buna a iesit. La categoria "ras tot" baietii mei au fost pe primul loc. Am uitat sa va spun cine sunt baietii mei: sotul Nae si Alex baiatul meu de aproape 19 ani si care este un gurmand (cu toate astea nu e gras). Hai sa incepem prajiturica.

Se separa albusul de galbenus.

Galbenusurile se freaca cu uleiul ca pentru maioneza.

Se dizolva un varf de cutit de bicarbonat cu otet sau zeama de lamaie si se adauga in galbenusurile frecate.

Albusurile se bat spuma cu un praf de sare, dupa care se pun 50 g zahar si se bat bine, bine.

Dupa aceasta operatie se amesteca albusurile batute cu galbenusurile frecate, apoi se incorporeaza faina treptat, amestecand usor.

Se ia o tava in care se pune hartie de copt.

Compozitia pregatita mai sus se imparte in doua.Jumatate din aceasta compozitie se pune in tava si se intinde.

Aceasta foaie se introduce in cuptor si se coace doar pe jumatate.

Intr-o craticioara fierbem grisul cu laptele avand grija sa nu se prinda de fundul cratitei.

Dupa ce grisul s-a racit il amestecam cu branza, zaharul, stafidele si coaja de lamaie rasa.

Compozitia de branza rezultata se intinde pe foaia coapta pe jumatate

si deasupra ei se toarna jumatatea cealalta de compozitie ramasa, dupa care se da la cuptor.

Se taie patrate si se pudreaza cu zahar vanilat. (trebuie sa ai putina rabdare sa intinzi aluatul, dar merita la cat de frageda iese).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu